Η προηγούμενη ανάτηση δημοσιεύθηκε σε τέσσερα μέρη στην εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ της Βέροιας. Μεταξύ του δεύτερου και του τρίτου μέρους στάλθηκε εκ μέρους κληρικού που υπέγραφε π. Χρυσόστομος Ξ. το παρακάτω κείμενο
Έλεγχος και ανατροπή της ψευδωνύμου γνώσεως
γραφεί ο π. Χρυσόστομος Ξ.
Αξιότιμοι συντάκτες της «ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗΣ»,
Θα ήθελα να απαντήσω στα άρθρα του κ. Ν, Χατζηευστρατίου (11 και 15/7) όσον αφορά την ύπαρξη του Χριστού. Μεταφράζει κάποιον ξένο της αρνητικής κριτικής (έτσι λέγονται οι προτεστάντες αμφισβητίες), φαίνεται όμως ότι συμφωνεί μαζί του. Τελευταίως πολλά τρελά συμβαίνουν στην πόλη μας (δείγμα κρυφής παθογένειας που χρήζει ιατρικής -πνευματικής παρακολούθησης). Κάπου πρέπει και να μιλήσουμε «Λαλεί και μη σιωπήσεις» όταν χρειάζεται, λέει η Γραφή. Δε φτάνει που είχαμε φόνου, δυστυχήματα, εξαφανίσεις, τόσα δεινά (γίναμε ρεζίλι πανελλαδικώς) έχουμε κι έναν πόλεμο κατά της ορθοδόξου πίστεως συνεχόμενο με άρθρα σε εφημερίδες και περιοδικά. Μελετημένα σχέδια, γνωστά πλέον, ξένων κύκλων, ενεργούνται και στην Ελλάδα. Όρα Κώδικας Ντα Βίντσι, «Ευαγγέλιο" του Ιούδα - όλα μήνα Απρίλιο βρε παιδί μου κυκλοφορούν αυτά, τι σύμπτωση! Αμέσως μετά δραστηριοποίηση διαφόρων αιρετικών ομάδων με περιοδικά τους, γεμάτα κοινωνικά θέματα ως δόλωμα. Και βέβαια προσωπικές απόψεις διαφόρων ανεκκλησίαστων που μάλλον έχουνε ζάλη εν κρανίω, φουρτούνα μεγάλη και πάνε και σκάνε σαν κύματα οι σκέψεις τους, ταλαιπωρούμενοι και ταλαιπωρούντες. Επειδή λοιπόν καλόν είναι να θυμόμαστε οι μεγαλύτεροι και να μαθαίνουν οι νεώτεροι απαντούμε στα εν λόγω άρθρα. Οι υπογραμμίσεις δείχνουν τι ακριβώς ειπώθηκε εκεί. Ο αρθρογράφος ισχυρίζεται πως ο Απόστολος Παύλος κήρυττε δικό του ευαγγέλιο (εντελώς προσωπικό). Λέει, βέβαια, «κατά το ευαγγέλιόν μου» αλλ' εννοεί του Χριστού που το 'κανα και δικό μου προσωπικά - Ο Παύλος σας πλάνησε, έλεγε ένας άπιστος σε ορθόδοξο. Άλλο ήταν το ευαγγέλιο του Χριστού και άλλο δίδαξε εκείνος -Μη βλασφημείς ήταν η απάντηση. Ο Παύλος ήταν «στόμα Χριστού» ό,τι άκουσε από τον Κύριο είπε (είχε πολλές εμφανίσεις Του κι ας μη τον γνώρισε πριν το πάθος και την ανάληψη Του). Αυτή την κατηγορία πως οι Χριστιανοί έκρυψαν τα πραγματικά κείμενα του ευαγγελίου και παρουσίασαν άλλα (τη θεολογία του Παύλου) την εκτόξευσε ο Μωάμεθ (δεν άντεχε τη θεότητα του Χριστού, ήθελε να παρουσιάσει στον κόσμο δική του θρησκεία). Τα κείμενα όμως υπάρχουν αυτούσια (κώδικες Κ.Δ. από τον 1ο μ.Χ. αιώνα στο Σινά και αλλού σε μουσεία. Η θεολογία του Παύλου (πιάνει το μεγαλύτερο μέρος της Κ.Δ.) είναι καταπέλτης για πολλούς. Ο Χριστός διάλεξε έναν χαρισματικό πρώην εχθρό του για να τον κάνει φίλο Του (φοβερή επιλογή και λίαν επιτυχής).
• Όμως οι απόστολοι Πέτρος και Ιάκωβος δεν ήσαν σχετικώς ασήμαντοι. θεωρούνταν απ' όλους τους πιστούς στύλοι της Εκκλησίας (αυτό σημαίνει «οι δοκούντες στύλοι είναι")
• Ο όρκος που παίρνει ο Παύλος δεν είναι για ασήμαντα πράγματα αλλά για πολύ σοβαρά. Κι όταν δεν τον πιστεύουν καλεί ως μάρτυρα το θεό (οι άνθρωποι δεν πείθονται εύκολα στην αλήθεια, προτιμούν γαργαλιστικά παραμύθια).
Από δω η Εκκλησία δεχόταν τον όρκο ως αναγκαίο κακό σε πολύ σοβαρές περιπτώσεις (ορά και όρκο των Φιλικών για την ελευθερία της Ελλάδος)
•Ο Άγιος Ιάκωβος ο αδελφόθεος δεν ήταν «μορφοποιημένος στην ίδια μήτρα κι έχοντας βυζάξει από το ίδιο στήθος". Δεν ήταν γιος της Παρθένου Μαρίας διότι όταν γεννήθηκε ο Χριστός ήταν στην ηλικία σχεδόν της Παναγίας, γιος του Ιωσήφ του μνήστορος από προηγούμενη γυναίκα (Αυτά λέγει η Παράδοση της Εκκλησίας, άλλως συμφωνούμε με τους προτεστάντες που δεν δέχονται την αειπαρθενία της Θεοτόκου - οι αιρέσεις είναι παλιές, απ' την εποχή των Αποστόλων ακόμη κι αναβιώνουν με διάφορες μορφές σε καινούργιες αιρέσεις.
• Τους ιστορικούς της Κ.Δ. χλευάζει ως ιστοριστές. Μη γινόμαστε ανιστόρητοι, θεωρεί τον Χριστό μυθικό πρόσωπο. Τότε οι απόστολοι όλοι (πλην Ιωάννου) θανατώθηκαν, έδωσαν τη ζωή τους για ένα ψέμα; Για ένα ανύπαρκτο πρόσωπο; Μπορούμε να λέμε ό,τι θέλουμε - αυτό είναι δείγμα ελευθερίας - αλλά δεν μπορούμε να λέμε κι ό,τι θέλουμε - και ταύτα δήγμα του όφεως.
• Πως ήταν δυνατόν να είχε πάνω στους Αποστόλους ο Χριστός «μηδενικό αντίκτυπο» όταν λέγουν γι' αυτόν πως είναι "το φως το αληθινόν που φωτίζει κάθε άνθρωπο που έρχεται στον κόσμο» (Ιω. 1, 9), «δεν υπάρχει άλλο όνομα με το οποίο να μπορούμε να σωθούμε» (πραξ. 4,12). Ο Πέτρος λέγει: «ερευνούσαν και οι προφήτες (οι προ Χριστού ) με το Πνεύμα του Χριστού τα παθήματα του Χριστού και τις μετέπειτα δόξες... Αυξηθείτε στη σωτηρία γιατί γνωρίσατε πως είναι Χρηστός (καλός) ο Κύριος (ο Χριστός)... Κοινωνείτε στα παθήματα του Χριστού» (Α' Πετρ. 1 και 2,3 και 4,12) «Ιάκωβος, θεού και Κυρίου Ιησού Χριστού δούλος ... του Κυρίου της δόξης» (Ιακ. 1,1 και 2,1) Αυτά αρκούν για να φανεί τα ανυπόστατα: «0 Πέτρος και οι άλλοι Απόστολοι δε βάζαν το πιστεύω τους στη γνώση ενός ανθρώπου που λεγόταν Ιησούς» «Οι Ιεροσολυμίτες δεν γνώρισαν τον Ιησού προσωπικά ούτε είχαν πληροφορίες γι' αυτόν από δεύτερο χέρι»; Πώς τότε τον πολέμησαν οι Εβραίοι με διωγμούς ειδωλολατρών που τους υποκινούσαν οι Ιουδαίοι διαδίδοντας συκοφαντίες εναντίον των Χριστιανών) Τον πολεμούν μέχρι σήμερα κρυφά και φανερά και θα συνεχίσουν μέχρι το τέλος του κόσμου.
Ας μη ρωτά τους Αγγλικανούς γιατί οι προτεστάντες γενικώς διαμαρτύρονται για όλη τη χριστιανική πίστη και -την ανατρέπουν επειδή απορρίπτουν την Ιερά παράδοση. Όποιος απορρίπτει την παράδοση (όσα αληθή δεν εγράφησαν στις Γραφές) σιγά - σιγά απορρίπτει και την Αγία Γραφή. Έφτασαν να αμφισβητούν τα θαύματα και την Ανάσταση και την ίδια την ύπαρξη του Χριστού. Οι πατέρες της Εκκλησίας λέγουν πως ο εγωιστής άνθρωπος φτάνει να απορρίπτει και τον ίδιο τον θεό προβάλλοντας το εγώ του. Και στις αιρέσεις υπάρχει πολύς εγωισμός.
• Αν ο Παύλος είδε τεκμήρια της παρουσίας του Χριστού, λέγει ο ίδιος «Ανέβηκα στα Ιεροσόλυμα ιστορήσαι Πέτρον (να συναντήσω τον Πέτρο και να μου πει τα σχετικά ιστορικά για τη ζωή του με τον Χριστό). Άλλον Απόστολο δεν είδα παρά τον Ιάκωβο, τον (θετό) αδελφό του Κυρίου». Άρα έμαθε πολλά ο Παύλος κοντά στον Πέτρο όπως έμαθε κι ο Μάρκος κι έγραψε το ευαγγέλιο, και ο Λουκάς κοντά στον Παύλο και στη Θεοτόκο.
• Καλόν είναι να προσέχουμε και τις λεπτομέρειες. Αποφεύγουμε λάθη (κάτι ξέρουν επ' αυτού όλοι οι ερευνητές). Ο Χριστός δε μάζευε καλαμπόκια αλλά περπατούσε ανάμεσα στα σιτηρά "Επορεύθη δια των σπορίμων». Μην αλλοιώνουμε και τις λέξεις.
Για το θέμα της επιτιμήσεως του Πέτρου από τον Παύλο, αυτό λέγομεν, ότι κανείς δεν είναι αλάνθαστος έστω κι αν έχει πολλά χαρίσματα του Αγ. Πνεύματος. Αλάθητος μόνο ο Χριστός, «Αμαρτίαν ουκ εποίησε, ούτε βρέθηκε δόλος στο στόμα του". Οι Απόστολοι όλοι και οι διάδοχοι τους επίσκοποι και ιερείς βρίσκονται στην ίδια μοίρα της περιπτώσεως του προσωπικού λάθους. Τότε μονό είναι αλάθητες οι αποφάσεις όταν παίρνονται από κοινού (εν συνάδω) και με το φωτισμό του Αγ- Πνεύματος (Πραξ 15, 6-33 και ιδίως ο στίχος 28 «έδοξε τω Αγίω Πνεύματι και ημίν».
Έτσι αλάθητος δεν είναι κανείς απλός άνθρωπος ούτε και πατριάρχης (άρα πάπας) ούτε ο κάθε διαμαρτυρόμενος Χριστιανός (προτεστάντης). Αλάθητη είναι η Εκκλησία (το σύνολο των Ορθοδόξων) και όχι τα επιμέρους πρόσωπα. Λάθη και καυγάδες όμως μεταξύ των μελών της Εκκλησίας οδηγούν και σε καλά αποτελέσματα («ουδέν κακόν αμιγές καλού») Η διαφωνία Παύλου - Πέτρο στο θέμα των Ιουδαϊζόντων ξεκαθάρισε τα πράγματα διότι αργότερα ο Πέτρος κηρύττει και σε μη Ιουδαίους (Ρώμη γαρ και μαρτυρεί εκεί Κορνήλιο εκατόνταρχο, γράφει στους παρεπίδημους Πόντου, Καππαδοκίας και Γαλατίας). Ο παροξυσμός μεταξύ Βαρνάβα - Παύλου έφερε τον Παύλο στην Ελλάδα με άλλους συνεργάτες.
Η Εκκλησία είναι αλάθητη γιατί είναι Σώμα Χριστού, Νύμφη Χριστού, κι αφού είναι ένα με τον Αλάθητο είναι και αυτή Αλάθητη
Δεν ξέρω αν υπάρξει συνέχεια στα άρθρα του εν λόγω αρθρογράφου. Αν χρειαστεί να επανέλθουμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου